2020 júniusában meghaladták a kifizetések az uniós társfinanszírozású Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) eredeti, 1300 milliárd forintos keretösszegét - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán.
Két nagy forgalmú vasútvonalon, a Pusztaszabolcs-Dombóvár, illetve a Rákos-Újszász-Szolnok szakaszon is zajlik már a központi forgalomirányító rendszer telepítése, és a tervek szerint a kivitelezési munkákkal az idei év végére elkészülnek, a végleges üzembehelyezésre pedig a tesztüzemet követően kerül sor - számol be a fejleményekről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. friss közleménye. Az viszont csak korábbi közleményekből derül ki, hogy a két fejlesztés egy közös projekt és kódszám alatt fut, amelyek költségét 85%-ban EU-s pénzből fizetik, így tehát legalább 12 milliárd forintnyi uniós fejlesztésről beszélünk.
Az M3-as metróvonal budapesti felújítása a negyedik nagy magyar közlekedésfejlesztési projekt, amelyre az Európai Bizottság rengeteg pénzt ad a Kohéziós Alapból a 2014-2020-as uniós fejlesztési ciklusban és ezekre együttesen 1,11 milliárd eurót, mintegy 352 milliárd forintot fordíthat Magyarország - derül ki a Portfolio rövid összesítéséből.
"A Kormány visszavonja az egyes kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházások előkészítésének forrásigényéről szóló" egyik friss kormányhatározat táblázatának 3. és 4. sorát - többek között ezt a szűkszavú mondatot is tartalmazza egy péntek esti kormányhatározat, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy azt a csak néhány napja meghozott határozatot vonja vissza, ami az M1-es és M7-es autópálya kétszer háromsávosra kiszélesítéséről szólt. Más közútfejlesztések határozatait is visszavonta most a kormány, illetve tételesen rögzítette, hogy egyes vidéki városokban és országosan pontosan mely projekteket támogatja EU-s pénzből, illetve melyeket a központi költségvetés terhére. A legfrissebb lista szerint összesen 108 közút és vasútfejlesztést támogat a kormány uniós pénzből és ezen rajta van a budapesti hármas metró felújítása is 137,5 milliárd forintos tervezett uniós támogatással, de számos további nagyberuházást is megtalálunk.
Példátlan volumenben, egyszerre 1105 milliárd forintnyi összegben tett ma közzé közlekedésfejlesztési uniós pályázati kereteket a kormány, amelyek gazdaságélénkítő hatására erősen támaszkodik majd 2016-ban és amelyek megjelentetését a tegnapi Kormányinfón már előrevetítette Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője. A nagy összegű pályázatok közzététele kapcsán külön közleményt is kiadott ma a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hiszen fontos tudni, hogy a 7 évre rendelkezésre álló közlekedésfejlesztési keretnek most mintegy 92%-át "ellőtte" a tárca.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az orosz terv három részre osztaná a megtámadott országot.
Az Oresnyik bevetése kapcsán szólalt meg az ukrán elnök.
Több száz embert küldhettek el.
Megérkeztek a 2025-ös extraprofitadó részletei.
Megérkezett a Préda, a Portfolio kiberbűnügyi podcastjének második epizódja.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.